UNUTULMUŞ OYUNCU OLMAK MI?
KAPANAN YARALARI DEŞMEK Mİ?
Aysa Prodüksiyon Tiyatrosu geçen
sezon sahnelediği “Kocasını Pişiren Kadın”
dan sonra bu kez de “Koca Bir Aşk Çığlığı” yla izleyicisiyle buluşuyor. Üstelik
bu buluşmada önemli isimleri bir araya
getirerek iddialı bir oyun olduğunu ilk bakışta hissettiriyor.
Orjinal adı “Un Grand Cri d’Amour” olan oyunu Hırvat asıllı Fransız oyuncu, yazar ve
yönetmen Josiane Balasko yazmış. Yazmakla kalmamış oynamış ve yönetmiş. Oyun,
Belçika ve Fransa’dan sonra şimdi de Türkiye’de izleyici karşısına çıkıyor. Sahneyi,
sahne arkasını, oyuncu ruh hallerini çok iyi bilen Balasko, bu birikimlerini
yazmış olduğu metne taşıyor.
Oyun, ilk provası yapılacak olan
bir oyunun telaşı ve heyecanıyla başlar.
Oyunun yönetmeni (Bekir Aksoy) menajer (Hazım Körmükçü) ve ünlü oyuncu Hugo Martial (Selçuk Yöntem) iki
kişilik olan oyundaki kadın oyuncunun provalara altı hafta kala hamile
kalmasıyla sıkıntı içine girerler. Zaten iki kişilik olan oyunun bir kişisi
eksilmiştir ve şimdi ortada büyük bir sorun vardır. Oyuna bir oyuncu, daha
doğrusu bir zamanların efsane oyuncusu Hugo Martial’a uygun bir partner bulmak
gerekmektedir.
Bu aşamada seçenekler
değerlendirilirken Hugo Martial’la tutkulu bir ilişki yaşamış, ama daha sonra
ayrılmış, eski eş, unutulmak üzere olan oyuncu Gigi Ortega (Tilbe Saran) akla
gelir. Şişkin egolarıyla yaşayan bu iki oyuncu, bir de geçmişin tozlu raflarını karıştırınca
ortam iyice gerilir. Gigi Ortega oyuna dahil olur. Tabii bu dahil oluş süreci
her iki tarafı da ikna çalışmaları sırasında pembe diyebileceğimiz yalanlarla,
duygu sömürüleriyle gerçekleşir. Başlayan
oyun hazırlığı sürecinde izleyici
oyunculuğun perde arkasına götürülür, alınganlıkları, yalnızlıkları,
tutkularıyla oyunculuk mesleği anlatılır. Sahnelerde birer yıldız olan
oyuncuların da sağlık sigortası, taksi parası gibi dertleri olduğu gözler önüne
serilir.
Oyunculukların ön plana çıktığı
oyunda tüm karakterlerin başarıyla çizildiğini söylemek hiç de zor değil. Sahnede
ilk kez izlediğim Hazım Körmükçü ne kadar yalın ve ne kadar doğal oynuyor.
Geçen yılın “Antiloplar” ındaki Bekir Aksoy abartılı oyunculuğundan sıyrılıp
ince ayar gerektiren feminen yönetmen rolünü ne kadar keyifli hale getiriyor.
“Gece Mevsimi” nin ödüllü oyuncusu Selçuk Yöntem rolünü ne kadar da zorlanmadan
izleyiciye aktarıyor. En son “Nathalie” deki
oyunuyla yılın en iyi kadın oyuncusu ödülünü alan Tilbe Saran ise sahnedeki
elektriğiyle izleyiciyi etkisi altına alıyor. Oyununu aksatmamak için bebeğini
düşürmüş, sonra da işsiz kalınca alkolik olmuş bir kadına hayat vermekte hiç de
sıkıntı yaşamıyor.
Oyun başında sahnedeki merdiven
boşluğu, halatlar, ışıklar da ne oluyor diye merak edebilirsiniz. Hatta ara ara
perdeye sürülerek geçen insanların varlığını da hissedebilirsiniz. Sahnenin bir
oyun hazırlığı sahnesi olduğunu göz ardı etmezsek sonlara doğru
Koca Bir Aşk Çığlığı oyununa geçişle her şey yerli yerine oturuyor.
“Koca Bir Aşk Çığlığı” bir metnin
nasıl ete kemiğe bürünüp sahneye taşındığını, oyunculuk mesleğinin iniş
çıkışlarını, kulislerde dönen dolapları anlatan başarılı bir oyun. Dört oyuncusunun performansını merak edenler,
yürek burukluklarının yanında
gülmek de isteyenler Aysa Prodüksiyon Tiyatrosu’nun oyun
programını takip edebilirler.
Yazan: Josiane Balasko
Yöneten:Işıl Kasapoğlu
Türkçeleştiren: Zeynep Avcı
Sahne ve Kostüm Tasarımı: Hakan
Dündar
Işık Tasarımı: Cem Yılmazer
Müzik: Joel Simon
Oynayanlar: Tilbe Saran, Selçuk
Yöntem, Hazım Körmükçü, Bekir Aksoy
TAGS :
YORUMLAR