KOCA BİR AŞK ÇIĞLIĞI

UNUTULMUŞ OYUNCU OLMAK MI?
KAPANAN YARALARI DEŞMEK Mİ?

Aysa Prodüksiyon Tiyatrosu geçen sezon sahnelediği  “Kocasını Pişiren Kadın” dan sonra bu kez de “Koca Bir Aşk Çığlığı” yla izleyicisiyle buluşuyor. Üstelik bu buluşmada  önemli isimleri bir araya getirerek iddialı bir oyun olduğunu ilk bakışta hissettiriyor.

Orjinal adı “Un Grand Cri d’Amour” olan oyunu  Hırvat asıllı Fransız oyuncu, yazar ve yönetmen Josiane Balasko yazmış. Yazmakla kalmamış oynamış ve yönetmiş. Oyun, Belçika ve Fransa’dan sonra şimdi de Türkiye’de izleyici karşısına çıkıyor. Sahneyi, sahne arkasını, oyuncu ruh hallerini çok iyi bilen Balasko, bu birikimlerini yazmış olduğu metne taşıyor.

Oyun, ilk provası yapılacak olan bir oyunun  telaşı ve heyecanıyla başlar. Oyunun  yönetmeni (Bekir Aksoy)  menajer (Hazım Körmükçü)  ve ünlü oyuncu Hugo Martial (Selçuk Yöntem) iki kişilik olan oyundaki kadın oyuncunun provalara altı hafta kala hamile kalmasıyla sıkıntı içine girerler. Zaten iki kişilik olan oyunun bir kişisi eksilmiştir ve şimdi ortada büyük bir sorun vardır. Oyuna bir oyuncu, daha doğrusu bir zamanların efsane oyuncusu Hugo Martial’a uygun bir partner bulmak gerekmektedir.

Bu aşamada seçenekler değerlendirilirken Hugo Martial’la tutkulu bir ilişki yaşamış, ama daha sonra ayrılmış, eski eş, unutulmak üzere olan oyuncu Gigi Ortega (Tilbe Saran) akla gelir. Şişkin egolarıyla yaşayan bu iki oyuncu,   bir de geçmişin tozlu raflarını karıştırınca ortam iyice gerilir. Gigi Ortega oyuna dahil olur. Tabii bu dahil oluş süreci her iki tarafı da ikna çalışmaları sırasında pembe diyebileceğimiz yalanlarla, duygu sömürüleriyle gerçekleşir. Başlayan  oyun hazırlığı  sürecinde izleyici oyunculuğun perde arkasına götürülür, alınganlıkları, yalnızlıkları, tutkularıyla oyunculuk mesleği anlatılır. Sahnelerde birer yıldız olan oyuncuların da sağlık sigortası, taksi parası gibi dertleri olduğu gözler önüne serilir.

Oyunculukların ön plana çıktığı oyunda tüm karakterlerin başarıyla çizildiğini söylemek hiç de zor değil. Sahnede ilk kez izlediğim Hazım Körmükçü ne kadar yalın ve ne kadar doğal oynuyor. Geçen yılın “Antiloplar” ındaki Bekir Aksoy abartılı oyunculuğundan sıyrılıp ince ayar gerektiren feminen yönetmen rolünü ne kadar keyifli hale getiriyor. “Gece Mevsimi” nin ödüllü oyuncusu  Selçuk Yöntem rolünü ne kadar da zorlanmadan izleyiciye aktarıyor. En  son “Nathalie” deki oyunuyla yılın en iyi kadın oyuncusu ödülünü alan Tilbe Saran ise sahnedeki elektriğiyle izleyiciyi etkisi altına alıyor. Oyununu aksatmamak için bebeğini düşürmüş, sonra da işsiz kalınca alkolik olmuş bir kadına hayat vermekte hiç de sıkıntı yaşamıyor.

Oyun başında sahnedeki merdiven boşluğu, halatlar, ışıklar da ne oluyor diye merak edebilirsiniz. Hatta ara ara perdeye sürülerek geçen insanların varlığını da hissedebilirsiniz. Sahnenin bir oyun hazırlığı sahnesi olduğunu göz ardı etmezsek  sonlara doğru  Koca Bir Aşk Çığlığı oyununa geçişle her şey yerli yerine oturuyor.

“Koca Bir Aşk Çığlığı” bir metnin nasıl ete kemiğe bürünüp sahneye taşındığını, oyunculuk mesleğinin iniş çıkışlarını, kulislerde dönen dolapları anlatan başarılı bir oyun.  Dört oyuncusunun performansını merak edenler, yürek burukluklarının yanında  gülmek  de  isteyenler Aysa Prodüksiyon Tiyatrosu’nun oyun programını takip edebilirler.

Yazan: Josiane Balasko
Yöneten:Işıl Kasapoğlu
Türkçeleştiren: Zeynep Avcı
Sahne ve Kostüm Tasarımı: Hakan Dündar
Işık Tasarımı: Cem Yılmazer
Müzik: Joel Simon

Oynayanlar: Tilbe Saran, Selçuk Yöntem, Hazım Körmükçü, Bekir Aksoy